.mina 5 favorit trender.

Fick en fråga för en dag sedan om jag kunde skriva om vilka trender och inköp som jag tycker är viktigast inför sommaren. Så här är fem av mina favorit trender inför vår/sommar 2015 för kvinnor. Imorgon tänkte jag också skriva om samma sak fast för men.
 
Flower power

Såklart då sommaren kommer så är det alltid ett säkert kort att ta fram sina blommigaste mönster. 

Bilden till nster är en topp och en kjol från Michael kors. Man kan alltid tona ner outfiten med en kofta eller en stickad tröja och varför inte ett par snygga joggare. Om man vill vara fin är det bara att sätta på sig ett par höga klackskor och en snygg liten väska så är du redo för en sommarfest. 

Bilden till höger är en kjol och en skjorta från Bluemarine. Väldigt snyggt att blanda en så pass snygg kjol med en vanlig vit skjorta. För att göra det mera festligt kan man byta ut skjortan till en crop top eller en längre kavaj och ett par höga klackar såklart :)  
 

Bohemian evening

På sommaren tycker jag att en långklänning i chiffong eller nåt annat tunt tyg är ett måste. Man kan fast ha den ovanpå en bikini på stranden eller styla upp den och gå på en grillfest i trädgården. 

Bilden till vänster är en klänning från Vera Wang och till höger är en klänning från Lanvin 
 

Lace

En annan riktigt stor trend är inslag av spets, virkning eller nåt annat genomskinligt.  

klänningen till vänster är från Gucci kanske inte den somrigaste färgen, men eftersom 70 talet är så inne just nu så tycker jag att färgen passar perfekt till sensommaren till exempel på en festival eller varför inte när du ska ut och shoppa. man kan både styla ner den med en läder jacka och ett par snygga kängor som Dr martens, och styla upp den med ett par sandaletter. 

Klänningen till höger är från Chloé. Den är väldigt somrig och passar perfekt till en strandfest eller en middagsbjudning.  
 

Denim on denim 

Jeans hör också till dom större trenderna i sommar. och jeans är inte så svårt att hittar och varför inte klippa sönder gamla jeans och sy nått eget spännande. 

Båda klänningarna är från Gucci, men dom representerar både 70 talet och lite av 60 talet som också börja komma lite smygandes nu. Klänningarna kan både stylas ner och upp på samma sett som dom andra. Men ha fantasi med just det här för det kan bli väldigt spännande och roligt så köp och experimentera. 
 

Fringe

Fransarna är kanske inte den största trenden men jag tycker att den är lika viktig, men jag tycker inte att man ska använda fransarna på det vanliga sättet som på väskor, västar och jackor utan jag tycker att man ska vara lekfull där också. till exempel på bilden till vänster ser ni en kjol och en t-shirt från Fendi som är väldigt rolig och spännande.  

på bilden till höger ser ni en klänning från Giambattistavalli väldigt vacker i sig själv men går också att styla ner med en jacka eller en stickad tröja.
fashion | Dr martens, diy, fashion, giambattista valli, inspiration, michael kors, mode, party, style | |
Upp